Google+ Dagens Bibelord: Den som mister sitt liv för min och evangeliets skull, han skall rädda det

fredag 7 januari 2022

Den som mister sitt liv för min och evangeliets skull, han skall rädda det

Och han kallade till sig folket och sina lärjungar och sade till dem: "Om någon vill följa mig, ska han förneka sig själv och ta sitt kors och följa mig. Den som vill rädda sitt liv ska mista det, men den som mister sitt liv för min och för evangeliets skull ska rädda det. För vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen men förlorar sin själ? Vad kan en människa ge till lösen för sin själ? Den som skäms för mig och mina ord i det här trolösa och syndiga släktet, honom ska också Människosonen skämmas för när han kommer i sin Fars härlighet med de heliga änglarna."

Mark 8:34-238




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar